Första fotomaraton genomförd

Strax för 12 var det 10 laddade deltagare som väntade på de första temana och att få starta.
Från Götaplatsen tog de sig via Jacob’s Café i Haga till Café Tintin på Linnégatan samtidigt som 8 teman avverkades i rätt ordning.
1. Djur, 2. Lagarbete, 3. Kommunikation, 4. En trappa upp
5. Svalka, 6. I stället, 7. Spår, 8. Möte

inga bilder hittades

Fortsätt läsa Första fotomaraton genomförd

Fotomaraton på söndag!

Missa inte klubbens första fotomaraton på söndag. Starten är klockan 12:00 på Götaplatsen.
8 motiv skall fångas på 4 timmar. Observera att detta är en aktivitet främst riktad mot klubbens medlemmar men varje betalande medlem får ta med upp till två gäster till tävlingen.

Anmäl er gärna per mail innan söndag, men det går även bra att dyka upp till starten.

Inbjudan

Mötesreferat

Kvällens möte avlöpte utan några större överraskningar eller skandaler. Ordförande Mikael tog ordet och informerade de 20-talet samlade medlemmarna om bland annat sommarresan den 3-6 juni och fotomaran den 9 maj. 10 personer är anmälda på resan till norra Själland men det finns fortfarande några platser kvar. Anmäl er så snart som möjligt om ni vill följa med för att underlätta planeringen. Dessutom bestämdes att sommarens utemöte den 9 juni skall hållas någonstans i Botaniska trädgården, samling 18.30 vid huvudentrén.

Efter ordförandens orerande sattes 18 påsiktsbilder på tema “Motljus” upp på väggarna och 32 projektionsbilder visades. Nisse lyckades göra om sitt konststycke att vinna  i påsiktsklassen och fick dessutom se sin andra bild placera sig på tredje plats. I projektionsklassen var det jämnare i toppen, där krävdes handuppräckning för att kora Stures bild “Fisk in, folk ut” till kvällens vinnare. Grattis Nisse och Sture! (För att se samtliga placerade bilder och den totala ställningen, klicka på “Tematävling” i meny-raden ovan)

När tävlingsresultaten avkunnats visade Giorgio, Anders och Arne lite blandade bilder innan Sture visade ett bildspel med bilder från Botaniska trädgården under tre årstider.

inga bilder hittades

Klicka på bilden för att se den i större format.

En solig dag i Varberg

Vårens söndagsutflykt blev en lyckad endagstur med sol samt bra och varierande foto-stopp enligt Anders H’s rekommendationer. Vi fick uppleva och dokumentera; Borrås skåra i närheten av Väröbacka, Bua fyr, Naturreservatet Gamla Varberg, liten del av Getterön samt Varberg stad/hamn. För att se allt samlat på en karta finns här en länk.

Fortsätt läsa En solig dag i Varberg

Månadsmöte – maj

Den 5 maj kl 18.30 är det månadsmöte igen, denna gång med tematävling på tema “Motljus”. Ta med upp till två bilder i vardera klass, påsikt och projektion. Digitala bilder för projektion bör ej överstiga 1280×720 pixlar. Se ordförandens kallelse här (pdf).

Ta gärna med andra bilder att visa och kanske berätta om, spontanvisningar är mycket uppskattade! Glöm inte heller att anmäla dig till klubbens fotomaraton den 9 maj, se här för information.