Årsmöte

Onsdagen den 9 februari hölls fotoklubbens årsmöte i vår vanliga lokal. Mötet öppnades av vår sittande ordförande Mikael som också valdes till mötesordförande. Mötet avhandlades enligt dagordningen där årsberättelsen visades som ett bildspel, årsredovisningen inte innehöll några överraskningar och styrelsens beviljades ansvarsfrihet. Vid val av förtroendeposter skedde en liten förändring då Sune Henriksson avgick som styrelseledamot och den tidigare suppleanten Rebecka Olander valdes in som ledamot. Ny suppleant till styrelsen är nu Pierre Gildert. För övriga förtroendeposter hänvisar vi till protokollet (som är under justering).

Vidare under kvällen pratades det om en möjlig utställning i juli i en lokal på Öckerö. Möjlighet att ställa ut finns för alla medlemmar, mer info kommer senare under våren! Vi pratade också om årets kommande utflykter och resor, som vanligt finns det en stor möjlighet att påverka resmålen. Höj rösten på ett möte eller skicka dina idéer i ett e-post (info@…).

Det visades också en hel del bilder på mötet: Stefan, Emil, Hans och Rebecka visade ett bildspel från förra sommarens resa till Lofoten och Tromsö, Sture visade svartvita stadsbilder från Göteborg och Sune hade med sig några bilder från årets kalla vinter.

Nordnorge 2010 from Mölndals Fotoklubb on Vimeo.

Årsmöte

Då är det återigen dags för årsmöte i Mölndals Fotoklubb, onsdag 9/2 smäller det. Vi kommer bland annat att besluta om kommande års styrelse och mötesdatum. Efter sedvanliga formaliteter bjuds det fika och bildspel, denna gång med bilder från bl.a. Nordnorge. Några av klubbens medlemmar åkte till Lofoten och Tromsö i somras och vi får nu ta del av deras resa. Kallelse.

1. Årsmötets öppnande.
2. Årsmötets stadgeenliga utlysande.
3. Dagordningens godkännande.
4. Val av ordförande för mötet.

Fortsätt läsa Årsmöte