Månadsmöte augusti

Höstens första möte i Mölndals Fotoklubb avlöpte utan några incidenter. Efter omröstning beslutades att klubbens fotomara skulle hållas den 18 september (se separat inbjudan) och att höstutflykten skulle ske den 2 oktober. Utflyktsmål är inte bestämt så om du har några idéer får du gärna lämna dem till styrelsen.

Den 14-16 oktober kommer några medlemmar att åka till Söderåsens Nationalpark i Skåne för att fotografera bokskog i höstskrud. Boende på vandrarhem strax utanför parken. Kontakta webmaster Emil om du är intresserad av att följa med.

Mötet avslutades med fika och bildvisning, flera medlemmar hade tagit med sig sina bästa bilder från sommaren.

Fotomaraton 2011 – 18 september 12.00

Efter succén förra året är det åter dags för MFKs Fotomaraton, den här gången söndagen den 18 september. 8 teman på 4 timmar skall avverkas med start klockan 12:00 på Järntorget.

• När? Söndag 18 september klockan 12:00
  • Var? Järntorget

Startavgiften är 20 kr och anmälan sker till info@molndalsfotoklubb.se senast 14 september. Familj, släkt och vänner får också gärna vara med och tävla.

Inbjudan och information

Varmt välkomna önskar Karin, Nisse och Stefan!

Månadsmöte augusti

Foto: Stefan Litzén

Så här mitt i sommaren (?) kanske det känns märkligt att krypa inomhus och tända upp projektorn för att titta på bilder. Men så är det, andra halvårets första MFK-möte går av stapeln på onsdag. På detta är det delredovisning av sommarens bilder så här långt.
Vi kommer också att bestämma tidpunkt för årets fotomaraton. Alternativen är 4 eller 18 september.
Utskicket kan laddas ner här, Månadsmöte augusti 2011