Månadsmöte 15e april

Vårsolen skiner och gör det svårt att inte lockas ut, ni har väl vädrat kameran!? På onsdag är det månadsmöte där vi kommer att diskutera några framtida utflykter och andra aktiviteter. Vi kommer också få se bildvisning från Anders Hammarström och en extern bildvisare som heter Maria Eriksson. Marias tema är porträtt i naturligt ljus.

Om du vill läsa mail-utskicket så finns det <<<här>>>.

Foto: Maria Eriksson

DEAD LINE utställningsbilder & EXTRAmöte 8e april

Foto: Mikael Ekström

Onsdagen den 8 april har vi ett extramöte då vi väljer vilka bilder som ska vara med på utställningen*. Ta med dig ett par bilder som du kan tänka dig att ha med så väljer vi sedan tillsammans vilka bilder vi tycker passar ihop på utställningen. Alla som vill kommer att få med minst en bild.
Kan du inte komma till mötet den 8/4 så maila in dina bilder till info@molndalsfotoklubb.se i förväg så tar vi med dem till mötet.

Efter mötet, när vi vet vilka bilder som ska vara med, så får var och en ta fram papperskopior på sina bilder. Eventuellt kommer vi att erbjuda gemensam montering, det bestämmer vi på mötet den 8/4.

*Som vi har informerat tidigare kommer vi att ha en jubileumsutställning på Mölndals Stadsbibliotek under maj månad. Eftersom det är just en jubileumsutställning är temat för bilderna “bilder tagna i samband med fotoklubbsaktiviteter”. Vi är dock inte stenhårda på den regeln, utan vi vill att dom som vill ska kunna vara med på utställningen så har du inte bilder från någon av våra aktiviteter så går det även bra med andra bilder.

Det kommer troligen att bli ca 35 bilder på utställningen och vi vill att det ska vara enhetlig storlek och montering på alla bilder. Planen är bilder i storlek 20×30 som monteras i svarta passepartouter i storlek 30×40. Detta kan möjligen ändras något när vi har inspekterat området där bilderna ska hänga.