Månadsmöte 14 oktober

Foto: Sture Fors

Även om det är höst behöver man inte ha tråkigt! Fotoklubben har laddat med många aktiviteter de kommande veckorna. Nu på onsdag är det månadsmöte. På programmet står tematävling, denna gång på ämnet Övergivet. Bilderna kommer bedömas av Tidaholms fotoklubb. Vidare kommer Mario visa några bilder från Skottland, och om tekniken vill blir det även en kort genomgång av arbetsflödet och praktiska tips om hur man skapar panoramabilder i Photoshop. Som vanligt finns det även utrymme för spontanvisning (10-talet bilder eller kortare bildspel).

Som vanligt finns ett <<< utskick >>> att läsa.

Referat från höstutflykten

Årets höstutflykt gick till Gräfsnäs. Det blev en fin dag som började med lite moln för att sluta med varmt och sol. Drygt 10 MFKare kröp omkring i buskarna med olika långa objektiv och letade bland de många motiven. Vi saknade bara dom riktigt häftiga höstfärgerna. Några stannade sedan till i Anten på vägen hem för att fota järnvägen.
Mikael

Foto: Mikael Ekström