Månadsmöte onsdag 21 september kl. 18:30

1a Sture Fors
Foto: Sture Fors

Då var det dags för månadens höjdpunkt igen, MFK:s månadsmöte!
Huvudpunkt är höstens första tematävling och denna gång är temat “Omaka par”.

Till detta månadsmöte har vi också en liten utmaning:

Mobilbilder: Den bästa kameran är den du har med dig.
Ta med 1-3 mobilbilder (lämpligen på usb sticka) och berätta lite om dem.

Tiden för vår höstresa närmar sig (den 1-2 oktober) och sista anmälningsdatumet är just på onsdag den 21/9, se separat utskick från förra veckan.

Som vanligt försöker vi även hinna med lite spontanvisning från medlemmarna (max 10-talet bilder eller kortare bildspel). Läs hela utskicket <<<här>>>.

Höstresa 1 – 2 Oktober

Äntligen har vi bestämt formerna för klubbens höstresa!

Tanken är att vi åker från Mölndal på lördag förmiddag den 1 oktober med målet inställt på Hamburgsund. Vi fördriver eftermiddagen och skymningen med att fotografera på Hamburgön.

När vi tröttnat (eller mörkret fallit) tar vi oss i samlad trupp till Fjällbacka Pensionat och Vandrarhem där vi tillbringar natten. Efter en (förhoppningsvis) stadig frukost på söndagsmorgonen tar vi oss ut till en närbelägen plats för ytterligare fotografering innan vi vänder hemåt vid lunchtid. Plats för söndagen bestämmer vi på lördagkvällen utifrån några alternativ i närheten. Klicka på länken under bilderna för info!

Fortsätt läsa Höstresa 1 – 2 Oktober