Glöm inte blixtworkshop 25 januari kl. 18.00!

Välkommen till blixtworkshop! Klubben äger ett set med studioblixtar, och under workshopen kommer vi använda dessa för att visa hur man enkelt sätter upp en fotostudio i miniformat. Vi går igenom grunderna och hur man ställer in utrustningen, för att sedan kunna släppa lös kreativiteten och skapa bilder i proffsklass. Om allt går som tänkt kommer en modell att besöka oss (cred till Mats), så missa inte detta unika tillfälle att själv prova på studiofotografering med modell!

Var: MFKs klubblokal i Grevedämmets gamla skola, Pixbovägen 5
När: Onsdag 25 januari kl. 18:00 (OBS tidigarelagt jmf med info i tidigare medlemsutskick)
Medtag gärna: Systemkamera eller motsvarande, dvs kamera med möjlighet till manuella inställningar och externt blixtuttag. Har du ingen kommer du få låna.

Mats Berggren kommer hålla i workshopen tillsammans med Pierre.

Månadsmöte onsdag 11 januari kl. 18:30

Hur snabbt gick inte Jul- och Nyårsledigheten förbi?  Det är redan (äntligen!) dags årets första månadsmöte. Kom på med onsdag och hjälp oss att slå deltagarrekord 🙂

Foto: Sture Fors

• Bildvisning av bilder från förra årets vårresa
  • Mats kommer att visa några av sina porträttbilder
  • Månadens utmaning: “Manipulerade bilder” – ta med 1-3 bilder som vi kan titta på och diskutera!
  • Som vanligt är det välkommet att visa bilder spontant (dvs max 10-talet bilder eller kortare bildspel typ max 5 minuter) – ta gärna med dig bilder att dela med dig av

Läs hela utskicket <<<här>>>