Utlottning av vinnare från vår utställning på Planket och Kulturnatta

Vårt deltagande på planket under Kulturkalaset i Göteborg i år var i form av en tävling.
Besökare fick rösta på bilder på vår plansch, och efteråt lottade vi ut en vinnare bland de som röstat på “vinnarbilden” .
Vi tyckte att det skapade en hel del intresse och uppskattning, så vi upprepade detta på Kulturnatta i Mölndal.

Vinnare från tävlingen på planket var Laura Kavanagh, Göteborg. Hon röstade på, och vann följande bild printad i storlek 30 x 40 cm.

Foto: Mikael Ekström:

Vinnare från Kulturnatta var Viktoria Edvardsson, Mölndal, som röstade på, och vann följande bild. Också printad i storlek 30 x 40 cm.

Foto: Peter Slättberg:

Månadsmöte 17 oktober 2018

Välkomna till oktober månads möte!

Oktober är så här långt en händelserik månad för fotoklubben!

Det startade med höstresan som gick till Hälleviksstrand lördag 6 oktober med övernattning till söndagen. Flera fotografer valde att dela med sig av vackra och intressanta bilder på Facebooksidan och på Instagram under hashtagen #mölndalsfotoklubb

Lördag 13 oktober var det dags för klubbens uppdragsfotografering för Göteborg Marathon. Fint väder bidrog till bra förhållanden och (förhoppningsvis) många löparbilder. Tack alla ni som ställde upp!

Missa heller inte vår medlem Anders Hammarströms utställning på Frölunda Kulturhus. Utställningen innehåller bilder från Göteborg och världen och visas 6 okt – 4 nov.

Höjdpunkterna denna gång:

Tematävling, där vi tävlar på temat Spegling

Bildvisning, där Isuru Jayasuriya kommer och visar sina bilder för oss.
Flickr-profil www.flickr.com/photos/isuruj/
Instagram: @isurujfoto
Facebooksida www.facebook.com/isurujfoto/.

Hjälp med urval (frivilligt) inför medverkan till Västsvenska FotoExpon 2019.

Se hela utskicket HÄR.

Vi ses!