MFK-presentation i tidningen Foto

Tidningen Foto

Tidningen Foto presenterar i varje nummer en Fotoklubb i Sverige. Vi har visat vårt intresse i flera år att få vara med och nu börjar det närma sig. Förutom allmän information om klubben vill de få in 10 bilder av olika fotografer/medlemmar.
Planen är att alla medlemmar som vill får skicka in 1-3 bilder till klubbens info-adress fram till fredag 22 oktober. Därefter görs ett urval av styrelsen som också svarar på enkäten som beskriver klubben.
Digitala bilder ska vara på 300 dpi och i storlek ungefär 12 cm på längsta sidan (cirka 1400×900 pixlar) men inte större än A4. De vill också ha en kort text som berättar om när och var bilderna har tagits och om fototekniken. Berätta gärna om det är något speciellt kring fotograferingstillfället.Tidplan:

• 14/10 – 22/10: Medlemmarna kan skicka in 1-3 bilder till klubbens INFO-adress
  • 25/10 – 4/11: Urval av bilder