Alla inlägg av Rebecka Tegnander

Årsmöte 8 februari, 18:30

Välkommen till årsmöte hos Mölndals fotoklubb! Tänk på att mötet är onsdagen den 8 februari kl 18.30, d.v.s. om en vecka!
På mötet kommer ni att få se bilder från Peru av Lennart Malmberg, men först blir det årsmöte. Vi försöker som vanligt att hålla själva årsmötesförhandlingarna korta för att fokusera på årsberättelsen i bildspelsformat signerat Nisse.

Dagordningen för årsmötet och övrig information går att läsa <<<här>>>.

Månadsmöte onsdag 11 januari kl. 18:30

Hur snabbt gick inte Jul- och Nyårsledigheten förbi?  Det är redan (äntligen!) dags årets första månadsmöte. Kom på med onsdag och hjälp oss att slå deltagarrekord 🙂

Foto: Sture Fors

• Bildvisning av bilder från förra årets vårresa
  • Mats kommer att visa några av sina porträttbilder
  • Månadens utmaning: “Manipulerade bilder” – ta med 1-3 bilder som vi kan titta på och diskutera!
  • Som vanligt är det välkommet att visa bilder spontant (dvs max 10-talet bilder eller kortare bildspel typ max 5 minuter) – ta gärna med dig bilder att dela med dig av

Läs hela utskicket <<<här>>>

Månadsmöte 14 december 18:30

Foto: Rebecka Tegnander – God Jul!!!

Välkommen till årets sista månadsmöte!

Som traditionen bjuder i luciatider blir det glögg och pepparkaka till fikat. På agendan står:

• Årets sista tematävling, temat är “Svettigt”
  • Lussefika (enbart alkoholfri glögg i år pga nya lokalregler)
  • Korande av “Årets Fotograf”, dvs totalsegrare i årets tematävlingar
  • Val av teman till nästa års tematävlingar
  • Spontanvisning av medlemmarna (dvs max 10-talet bilder eller kortare bildspel) – ta gärna med dig bilder att dela med dig av

Läs hela utskicket <<<här>>>.

Månadsmöte 16 november kl. 18:30

Foto: Hans Tegnander

Välkomna till Månadsmöte hos Mölndals Fotoklubb. Kvällen bjuder på två huvudnummer.

1 – Mölndals Fotoklubbs Fotomaraton, redovisning av resultatet och prisutdelning.

2 – Hans och Rebecka Tegnander visar bilder från Nya Zeeland

Ta även gärna med bilder för spontanvisning, det brukar bli tid till det på slutet (max 10-talet bilder eller kortare bildspel). Läs hela utskicket <<<här>>>.

Månadsmöte onsdag 19 oktober kl. 18:30

Dags att komma in från höstrusket och träffas på MFK:s månadsmöte!

Tematävling på temat “Spår” … men vi får vänta på resultatet, bilderna skickas till Varbergs FK för bedömning. Ta med dig upp till 2 bilder eller skicka in dom i god tid till info@molndalsfotoklubb.se. Döp bilderna till ditt namn1 och 2.

Mario visar bilder från en resa till Hawaii.

Ta gärna med bilder för spontanvisning, det brukar bli tid till det på slutet (max 10-talet bilder eller kortare bildspel). Kanske kan bli några från höstresan 1-2 oktober eller Göteborg Marathon 8 oktober.

Kom gärna med på höstutflykten söndagen 23 oktober. Vi åker till Ljungskile. Vi bestämmer på mötet var och när vi samlas för gemensam avfärd.

Läs hela utskicket <<<här>>>

Månadsmöte onsdag 21 september kl. 18:30

1a Sture Fors
Foto: Sture Fors

Då var det dags för månadens höjdpunkt igen, MFK:s månadsmöte!
Huvudpunkt är höstens första tematävling och denna gång är temat “Omaka par”.

Till detta månadsmöte har vi också en liten utmaning:

Mobilbilder: Den bästa kameran är den du har med dig.
Ta med 1-3 mobilbilder (lämpligen på usb sticka) och berätta lite om dem.

Tiden för vår höstresa närmar sig (den 1-2 oktober) och sista anmälningsdatumet är just på onsdag den 21/9, se separat utskick från förra veckan.

Som vanligt försöker vi även hinna med lite spontanvisning från medlemmarna (max 10-talet bilder eller kortare bildspel). Läs hela utskicket <<<här>>>.

Höstresa 1 – 2 Oktober

Äntligen har vi bestämt formerna för klubbens höstresa!

Tanken är att vi åker från Mölndal på lördag förmiddag den 1 oktober med målet inställt på Hamburgsund. Vi fördriver eftermiddagen och skymningen med att fotografera på Hamburgön.

När vi tröttnat (eller mörkret fallit) tar vi oss i samlad trupp till Fjällbacka Pensionat och Vandrarhem där vi tillbringar natten. Efter en (förhoppningsvis) stadig frukost på söndagsmorgonen tar vi oss ut till en närbelägen plats för ytterligare fotografering innan vi vänder hemåt vid lunchtid. Plats för söndagen bestämmer vi på lördagkvällen utifrån några alternativ i närheten. Klicka på länken under bilderna för info!

Fortsätt läsa Höstresa 1 – 2 Oktober

Referat från augustimötet

Dagens deltagare i den nya lokalen!

Första mötet i nya lokalen blev väldigt lyckad! Det var flera som uttryckte uppskattning för mer svängrum, högre i tak och bättre toalett!

Ikväll fick vi som utannonserat besök av Ateljé Burchard. Det var Boris Burchard i egen person som presenterade vilka möjligheter han har att konkretisera våra foton till olika utskrifter på bland annat papper och canvas, att han har alla möjliga och omöjliga ramlister att välja från och möjligheten till att själv kunna delta i framtagningsarbetet för att kunna kontrollera färger mm. Mer information och kontakt finns på www.ateljeburchard.se.

Fikat kantades även med bubbel och snacks denna gång, så det kändes som en riktig invigning. Därefter testade vi mörkläggningsmöjligheterna och tittade på medlemmars bilder från sommaren och även två fina bildspel.

Kul att så många ville komma och på återseende!