Maj – tematävling och bildvisning

18 personer letade sig till klubblokalen för månadsmötet i maj. Mötet började med information och diskussion.

Månadens tema för tävlingen var “rost”. Det var 14 deltagare med totalt 27 bilder. Segrade gjorde Anders Hammarström med bilden här bredvid. Alla bilder och resultat finns under menyn Tematävling ovan.

Efter tävlingen visade Anna bilder från sin resa till Nya Zeeland i vintras. Därefter visade Sture ett bildspel från vårutflykten till Trälen och Sixten visade bilder tagna både ovan och under vatten från Sharm el Sheikh.

Några viktiga punkter från mötet:

• Fotomaraton – Det var för få som kan vara med nu till helgen, så tävlingen är uppskjuten till en söndag i september. Inbjudan med nytt datum kommer.
  • Utemöte – Mötet den 8 juni blir på Amundön. Samling 18.30 vid klubblokalen för samåkning.
  • Vårresa – Det blir 9 medlemmar som åker med på årets resa till Bornholm 26-29 maj.
  • Utställning – Extra möte i klubblokalen den 18 maj för att välja bilder till utställningen. Ta med förslag på bilder till mötet. De som inte kan närvara kan maila in bilder till klubben (info@molndalsfotoklubb.se).

Fotomaraton 2011 – OBS!!! Uppskjuten till september

OBS!! – Tävlingen är uppskjuten till september

Efter succén förra året är det åter dags för MFKs Fotomaraton, den här gången lördagen den 14 maj. 8 teman på 4 timmar skall avverkas med start klockan 14:00 på Järntorget. Planen är att de som vill fortsätter ut på någon restaurang/pub och äter efter tävlingen.

• När? Lördag 14 maj klockan 14:00
  • Var? Järntorget

Startavgiften är 20 kr och anmälan sker till info@molndalsfotoklubb.se senast 11 maj. Ange även om du följer med ut och äter efter genomfört fotomaraton. Inbjudan och regler kommer inom kort. Familj, släkt och vänner får också gärna vara med och tävla.

Varmt välkomna önskar Karin, Nisse och Stefan!