Höstresa 1 – 2 Oktober

Äntligen har vi bestämt formerna för klubbens höstresa!

Tanken är att vi åker från Mölndal på lördag förmiddag den 1 oktober med målet inställt på Hamburgsund. Vi fördriver eftermiddagen och skymningen med att fotografera på Hamburgön.

När vi tröttnat (eller mörkret fallit) tar vi oss i samlad trupp till Fjällbacka Pensionat och Vandrarhem där vi tillbringar natten. Efter en (förhoppningsvis) stadig frukost på söndagsmorgonen tar vi oss ut till en närbelägen plats för ytterligare fotografering innan vi vänder hemåt vid lunchtid. Plats för söndagen bestämmer vi på lördagkvällen utifrån några alternativ i närheten. Klicka på länken under bilderna för info!

Kostnad:
Pensionatet kostar 450 kr per person i 2-bädds rum. (inkluderat sängkläder och städning)
Tillkommer kostnad för bränsle och mat.

När det gäller förtäring så är tanken att var och en tar med fika/mat för eftermiddagen den 1/10. Middag äter vi tillsammans på valfri pizzeria eller liknande i Fjällbacka.
Frukost står vi för själva och här är tanken att klubben tar med mat så att det räcker för alla, kostnad ca 20-30 kr per person.

Foto:
Tanken är att alla nivåer på fotografer är välkomna, från nybörjare till mycket erfarna och det kommer finnas utrymme för handledning för de som önskar detta.
Det blir fotografering under varierande ljusförhålladen, både eftermiddag, skymning och morgonljus, och fokus ligger lite på skymningsfotografering. Vi kommer försöka hålla ihop oss som grupp, men naturligtvis får man välja fritt var man vill gå och fotografera.

Utrustning:
Personlig utrustning i form av oömma kläder, regnjacka & byxor, vattentäta skor samt hatt/mössa samt varm extra tröja är rekommenderat. Ev. tunna handskar beroende på väderlek.
På fotosidan är stativ och fjärrutlösare starkt rekommenderat. Har man t.ex. gråfilter så är det fint att ha med. Det kommer finnas filter i begränsad mängd att låna.
Bra med någon form av regnskydd till kameran (just in case…)

Anmälan:
Anmälan kan ni göra antingen direkt till mig per mail:mario@celegin.nu
eller på nästa månadsmöte den 21/9.
Sista anmälningsdag är den 21/9 för att rumsbokningen ska kunna bekräftas.