Digitalt månadsmöte onsdag 18 november 2020 kl 18:30

Välkomna till Mölndals Fotoklubbs första digitala medlemsmöte!

Höjdpunkter denna gång:

• Presentation av resultatet från årets Fotomaraton

• Peter Slättberg berättar om en workshop med Hans Strand vid Kullens klippor

Som vanligt så kan vi dela med oss av lite spontana bilder. Vi får prova oss fram och se hur vi bäst löser detta.

Mötet kommer att hållas på Microsoft Teams. För mer instruktioner och förhållningsregler; läs gärna i utskicket här.

Vi ses i binära rymden! Klicka på länken för att ansluta

December-utmaning!!!!
När vi inte kan umgås med andra tänkte vi ha en liten utmaning som man kan pilla med hemma vid datorn. Utmaningen består i att fixa till en bild på en väderkvarn fotad av Nisse på valfritt sätt i valfritt bildbehandlingsprogram. Hur din tolkning av bilden ska se ut är bara upp till dig. Verklighetstrogen, kreativ, svartvit, färgglad, etc. Om ni följer länken nedan hittar ni bilden med namn kvarnen.jpg. Gör en kopia av bilden och när ni är klara lägger ni eran bild i samma mapp men med namn dittnamn_kvarnen.jpg. Vi tittar på resultaten på decembermötet. Då får ni också möjlighet att berätta vad ni har gjort för att få fram bilden.

kvarnen.jpg

Övrigt:

Tematävlingar 2020

• Mars: Stilleben
  • Augusti: Prickig
  • September: Flygfä
  • Oktober: Reflektion
  • December: Kraft

Mörkrum
Mörkrummet är tyvärr ännu ej riktigt färdigt och nu ligger arbetet nere på grund av de skärpta restriktionerna kring Corona. När det blir möjligt att återstarta arbetet hoppas jag att det finns några frivilliga som kan hjälpa till att få i ordning på mörkrummet. Kontakta Sara (morkrum@molndalsfotoklubb.se) och erbjud din hjälp!

Inloggning RSF

Vi rekommenderar alla medlemmar att skapa ett konto på RSFs hemsida (Riksförbundet Svensk Fotografi). Kontot använder man till exempel för att ladda upp bilder till Riksfotoutställningen, Årsboken m.m. Man kan även hitta information om rabattkoder på JapanPhoto.

Medlemmar i Mölndals Fotoklubb som vill skapa ett personligt konto på RSF:s hemsida, gör så här:

• Klicka på följande länk: https://www.svenskfotografi.org/wp-signup.php?club-key=SCOfAQ3.. (Länken är unik för din klubb Mölndals Fotoklubb, så sprid den ej utanför klubben.)
  • Fyll i personliga uppgifter i formuläret som dyker upp.
  • Klicka sedan på länken i bekräftelsemailet som kommer och du är klar.

Nyheter från RSF, https://www.svenskfotografi.org/aktuelltRabatter
Vi har 15% rabatt på bildprodukter hos Ericsons Foto. Hör av er till styrelsen för rabattkoden.