Avslutning på fotoåret 2011

Igår gick årets sista fotoklubbsmöte av stapeln och förutom glögg med tillbehör hade vi också härliga programpunkter.

Volvos fotoklubb VTK har bedömt vår tävling med tema “spegling”  och det blev redovisning av resultatet. De har lämnat mycket konstruktiva kommentarer på de 10 bäst placerade bilderna och detta var mycket uppskattat. Två av VTK’s medlemmar var också på plats och jag hoppas att ni kände er välkomna. Segrare av tema Spegling blev Anders Hammarström!

Årets sista tematävling avgjordes. Detta tema var “oväder” och 18 bilder slogs om poängen. Det blev väldigt jämnt då vinnarbilden hade endast en poäng mer än de övriga fyra (!) som delade andraplatsen. Vinnare av denna tematävling blev Nisse Dahl!

Efter en sammanställande räkning medan vi andra fick smaka glögg och lussekatter från Mölndal, så var äntligen slutresultatet klart utav hela årets tävlande. Då det numera endast är en klass, fanns bara en segrare: Anders Hammarström.

Ett stort Grattis till Anders! Mycket passande så var det även inplanerat en bildvisning med bilder tagna av Anders, så kvällen avslutades med vackra naturbilder från årets klubbmästare.

De tävlande bilderna kommer att finnas att beskåda här på hemsidan lite längre fram i kalendern.

Hoppas att de vackra bilderna inspirerar till mycket utflykter under 2012!