Dags för Workshop

Det är många som har frågat när vi ska genomföra s.k. workshops i klubben och nu är det dags. Redan på onsdag, den 19 mars klockan 18.30, är det dags. Hans Tegnander kommer att hålla i träffen och temat blir foto- och kamera-teknik.

Planen är att ha både bilden och kameran i fokus.

• Vilka grundläggande tekniker gör en bra bild
  • Vad har jag för möjligheter i kameran (jag kanske inte ens vet om att de finns) för att påverka resultatet
  • Diskussion kring bilder

Våra workshops är inga kurser utan det bygger på en diskussion mellan alla deltagare där vi lär av varandra och den passar lika bra för både nybörjare och erfarna fotografer. Ta med dig din kamera och gärna någon eller några bilder som vi kan diskutera runt.

Bifogad bild är ett litet test i att använda den nya funktionen för att kunna publicera bilder från Getty Images helst gratis (icke-kommersiellt). De hade inga bra bilder för sökordet fotoklubbsworkshop så den bilden kanske vi kan ta på onsdag 🙂