Referat från månadsmöte onsdag 18 oktober 2017

Sammanfattning av mötet

Månadens fototävling hade med temat Glas, och denna gång röstade vi inte fram någon vinnare utan bilderna skickas till Värnamo fotoklubb för bedömning.

Månaden utmaning var att  ta med några löparbilder, flera hade med sig bilder med lite olika infallsvinklar. De flesta från löpartävlingar, men också några med lite annan tolkning.

Stefan visade upp på vår Hemsida,  Facebooksida och Facebookgrupp som är riktade till lite olika målgrupper.
Både FB-sidan och hemsidan är till för att sprida klubbinfo både till medlemmar och externa “intressenter”.
Vi försöker spegla innehållet så att ungefär samma information finns på båda sidorna, åtminstone när det gäller mötesutskick och aktiviteter.
FB-gruppen är sluten och används mer för att byta info inom gruppen, skicka en blänkare när man är på väg ut på en egen utflykt och vill sprida detta så att fler kan haka på, mm.

Några spontant medtagna bilder blev det också. Svante Nilsson hade med sig bilder från sin andra (?) hobby, nämligen finsnickeri. Vi andra imponerades av resultatet. 100% handgjort (nästan).

Mikael genomförde en liten LightRoom-Workshop där han visade funktioner i Bibiloteksmodulen -hur man importerar, sorterar, kategoriserar foton mm. Vid ett annat tillfälle kommer han att gå igenom framkallningsmodulen.

Fotoutflykt söndag 22 oktober
I år åker vi till Jonsered igen och drar nytta av de fina höstfärgerna.
Se separat inlägg ovan.
Vi åker från klubblokalen kl 9:00. Kör du från annat ställe eller vill bli upplockad efter vägen så hör av dig.

Input till kommande möten
Om du vill visa många bilder, tex från en resa, fotokurs, eget projekt, …, så hör av dig!
Hör också av dig med idéer på workshops, föredragshållare, etc.!