Referat från månadsmötet den 13 december 2017

Programmet för årets sista månadsmöte innehöll både sista tematävlingen med temat “Rörelse” samt i vanlig, ordning korandet av Mats Berggren som årets Klubbmästare.

Vi fick också ta del av resultatet från förra månadstävlingen med temat “Glas” som bedömdes av Värnamo Fotoklubb. De hade lagt ner stor möda på att ge detaljerade omdömen till varje bild och det var intressant att ta del av deras bedömningskriterier som till viss (stor?) del skiljer sig mot de kriterier vi brukar ha när vi bedömer bilder. Intressant och lärorikt. Deras bildspel hittar ni här: Tematävling “Glas”

Stort Grattis till Mats som både vann sista tematävlingen samt kammade hem priset som årets Klubbmästare, med Pierre Gildert och Håkan Svensson som god tvåa och trea.

Alla resultat från årets tematävling finns här:  Tematävling 2017

Anders Hammarström visade flera av sina senaste fina bilder från bl.a. Holland, Göteborg och New York:

Mario Celegin spontanvisade också några bilder från Texas:

Som information: Förslag för datum nästa år (klubbas på årsmötet):

• 2018 vår: 21/3, 18/4, 17/5, 13/6
  • 2018 höst: 22/8, 19/9, 17/10, 14/11, 12/12