Januarimöte – sammanfattning

Årets första möte avlöpte utan några större skandaler. Ordförande Mikael Ekström öppnade mötet med att hälsa flera nya gäster välkomna, både blivande medlemmar och två gästande fotoklubbsordföranden, nämligen Geza från Fotografiska Föreningen i Göteborg och Calle från Falkenbergs FK.

Därefter följde lite information och diskussion kring vårterminens verksamhet, bland annat datum och mål för klubbens resoEn gång varje vår och höst åker vi på en dagsutflykt i vårt närområde och underförsommaren brukar vi åka lite längre bort under en långhelg. Om du har några förslag på lämpliga datum resp. platser så är du varmt välkommen att höra av dig till styrelsen. Exempel på närmare resmål som vi har besökt är Marstrand, Ramhultafallen och Varberg, våra längre resor har bl.a. gått till Ven, norra Öland, Kullen och Bergslagen.

Därefter tog bildvisningarna vid. Några av de medlemmar som var med på förra sommarens klubbresa till norra Själland hade med sig ett urval av sina bästa bilder. Några visade endast stillbilder, andra hade gjort långa och ambitiösa bildspel med musik och effekter. En del av alla de fina bilder vi fick se finns i galleriet.