Månadsmöte Tilt Shift-effekt och bildvisning

I onsdags fick vi en dragning av Stefan som handlade om hur man kan skapa tilt shift-effekt på sina bilder i efterhand med hjälp av Photoshop och Photoshop Elements. Med i hans presentation finns länkar till mer att läsa om detta på webben, det finns flera olika metoder att ta till nämligen. Presentationen finns att se här -> Presentation TiltShift

Foto och redigering: Stefan Litzén

Pierre visade bilder från Lindholmen i Göteborg. Bilderna var tagna under de senaste 1-2 åren och visade på den otroliga förvandling som har skett, och fortfarande sker, på Lindholmen. Det finns motiv som tar en tillbaka i tiden men också mycket ny och utmanande arkitektur.

Månadsmöte 10 april

Ganska tidigt månadsmöte denna månad! Men det finns mycket att se och prata om så välkommen till klubblokalen onsdag 10 april, kl. 18:30. Vill du besöka oss för första gången så kan du höra av dig till styrelsen och bli uppmött ca en kvart i förväg för att få en kort introduktion och välkomnande. Skicka i så fall ett mail till info@molndalsfotoklubb.se.

Mer information om vad som kommer att avhandlas på mötet kan du läsa i utskicket -> Utskick april 2013

2013-03-12 08.01.23