Anmälan till Vårresa 26-29 maj

söderköping

Snart är det dags för en av årets roligaste resor. I år går vårresan till områdena kring Norrköping och Söderköping. Vi siktar på att åka vid 16-tiden på torsdagen den 26/5 så man kan jobba större delen av dagen. Hemkomst blir på söndagskvällen.

Boende blir troligen på Slussen Rum i Söderköping förutsatt att vi blir upp mot 10 eller fler deltagare. I nuläget är vi 5 definitivt anmälda och ett flertal som visade intresse på senaste mötet.

Räkna med att boendet kostar ca 1000 kr/person för tre nätter, beroende på hur många vi blir. Till det kommer kostnad för bilar (samåkning) och mat.

Vilka platser vi ska besöka under resan är inte bestämt ännu. Det som har diskuterats är Norrköping, Söderköping och Sankt Anna. Vi tar gärna emot tips och idéer på lämpliga platser att besöka. Använd samma mailadress som för anmälan nedan.

Är du nyfiken på tidigare års resmål så finns det en lista här.

Vi vill gärna veta hur många vi blir på resan för att kunna göra klart bokningarna så anmäl er gärna så snart som möjligt till info@molndalsfotoklubb.se.

Ta chansen att hänga med på en resa där det är en skön mix av foto, umgänge och upplevelser med trevliga kompisar.

// Styrelsen via Stefan

Månadsmöte onsdag den 13 april

Foto: Sture Fors

Så var det dags för MFK:s aprilmöte. Har ni hunnit ut i det fina vädret och tagit några nya bilder senaste tiden? I så fall är det kanske läge för en spontanvisning.
Under onsdagens workshop samlades några tappra medlemmar vid Saltholmen för att prova på att fotografera med långa slutartider med hjälp av gråfilter. Kanske någon vill dela med sig av resultatet? Läsa hela utskicket <<<här>>>.

Workshop onsdag den 6 april

Foto: Rebecka Tegnander

Onsdagen den 6 april är det praktisk workshop och vi träffas på kvällen för att fotografera med mörka gråfilter (ND-filter) för att få riktigt långa exponeringstider. Planen är att hålla till ute vid Saltholmen. Vi kommer försöka samla på oss ett gäng ND-filter för utlåning till er som inte har, så alla är välkomna!
Det är samling vid klubblokalen klockan 18.00 för er som vill samåka. Om du kommer direkt till Saltholmen så samlas vi där klockan 18.30.

Bra saker att ta med:

Stativ