Månadsmöte 14 maj, 2014, klockan 18.30

Sommaren hälsade på oss i slutet på april och ni har förhoppningsvis vädrat kameran. Ni kanske var med på vårutflykten 27/4 till Ersdalen med avslutande glass på kajen i Hönö Klova eller den praktiska workshopen 7/5 i Kvarnbyn med efterföljande genomgång i klubblokalen.

Månadsmöte 14 maj
Vi tävlar på temat ”Maskiner”. Om ni inte hittat era tävlingsbilder ännu har ni några dar på er att ta dom. Ni får ha med två bilder var. Anna visar bilder från sin resa till Filippinerna. Ta gärna med er några bilder för spontanvisning, något ni vill visa, något ni vill ha feedback på, etc. Eller kanske dela med er av något tips.

Fundera på vart vi kan ta vägen/göra på utemötet i juni.

Inför klubbens 40 års jubileum: Kolla efter bilder från klubbens tidiga aktiviteter till en fotobok. Och du kanske vill vara med och planera bok, fest och en eventuell utställning.

Klubben planerar att presentera åtminstone de tre senaste utställningarna på hemsidan. De som har ställt ut bilder ombedes skicka in dessa till klubben. Berörda utställningar är, i första hand, Scandinavian Photo 2013, Frölunda Kulturhus 2012 och Nimbus, Öckerö 2011.

Att se fram emot

• Långresa till Kinnekulle 5-8 juni
  • Utemöte 11 juni
  • Månadsmöte 27 augusti med era ”Mina 5 sommarbilder”
  • Fotomaraton, preliminärt 31 augusti
  • Förberedelser inför jubileumsåret 2015
  • Workshop/s bildflöde, mm
  • Månadsmöte 17 september med tävling på temat ”I luften”
  • Höstresa till Bohuslän en helg i oktober/november, Roger och Mario är reseledare
  • Månadsmöte 15 oktober med tävling på temat ”Makro” (bedöms av någon annan fotoklubb)
  • Månadsmöte 12 november
  • Frossa med Kinnekullebilder från långresan, preliminärt i november
  • Månadsmöte 10 december med tävling på temat ”Regnväder” och korande av årets MFK-fotograf

Det har kommit ett nytt utskick från RIFO, se http://www.rsf-fotoklubbar.org/ → Aktuell info → RSF Nyhetsbrev nr 5 2014.

Om ni är sugna på att fotografera folkfester så är det snart Göteborgsvarvet och Hammarkullekarnevalen.

Glöm inte klubbens hemsida http://www.molndalsfotoklubb.se/ och facebooksida.

Peter Slättberg