Referat från marsmötet

14 MatsBerggren_Ränder2
Foto: Mats Berggren

Medlemsmötet i mars bjöd på en blandad agenda. Först tävlades det i månadens tematävling på ämnet ”Ränder” där Mats Berggren tog hem förstaplatsen, men även andra medlemmar klättrade högt på resultatlistan med fina och randiga bilder. Efter kaffe och kaka visade Anders Hammarström och Mats Berggren upp resultatet från sin fotoresa till Isle of Skye förra året. En hel del fantastiska bilder på karga och mäktiga landskap med mycket väderdramatik.

23. Point Neist panorama Sundown
Foto: Anders Hammarström

Sist på den ordinarie agendan gav Peter Slättberg en introduktionskurs i konsten att fota med ND-filter och långa slutartider. Detta kommer att följas upp med en praktisk workshop på samma tema senare i vår. Slutligen spontanvisade Mario Celegin bilder från Göteborgsmästerskapen i ostronöppning – ett udda men roligt fotouppdrag.