Årsmöte onsdag 21 februari 2018 kl 18:30

Välkommen till årsmöte hos Mölndals fotoklubb!

Dagordning för årsmötet och övrig information hittar ni i utskicket.

Förutom årsmötet, kommer Peter Slättberg att visa bilder och prata om erfarenheter från Fotoresan ”Norra Island” med Magnus Lindbom som han var på i höstas. Vi hoppas även på en del spontana bildvisningar.

Hållpunkter för året:

Styrelsens förslag på mötesdatum som skall klubbas på mötet:

• 2018 vår: 21/3, 18/4, 16/5, 13/6
  • 2018 höst: 22/8, 19/9, 17/10, 14/11, 12/12
  • 2019: 23/1, 20/2 (Årsmöte)

Workshop hos Ericsons foto
Onsdagen den 7/3 har vi bokat in ett besök hos Ericsons foto i Mölndal där dom kommer att visa vad dom kan göra med våra bilder. Dom kan bland annat printa bilder på diverse olika underlag. Det kommer att bli någon gång efter kl 18.00, men mer info kommer senare.

Tematävling

• Mars: Svart-vitt
  • Maj: Porträtt
  • September: Väg/stig
  • Oktober: Spegling
  • December: Väder

Planket 2018

Vi har fått en plats på PlanketGBG den 18 augusti. För er som inte känner till PlanketGBG så är det en endags fotoutställning utomhus längs med planket i Nya Allén mellan Bältesspännarparken och Restaurang Trädgår’n där varje deltagare får en meter av planket till sitt förfogande.

Frågan som ni redan nu kan börja tänka på är vad vill vi göra på vår meter av planket?

Ett förslag är att vi gör det till en aktivitet där besökarna får rösta i en tematävling (utanför klubbens egna tävlingar). Om detta förslag faller i god jord behöver vi inom kort välja ut ett tema så att man har chans att ta bilder.

Har du förslag på tema eller andra förslag på vad vi kan göra får du gärna maila in till utstallning@molndalsfotoklubb.se.

Vi ses!