Tematävling och fika

Den 16 mars var det månadsmöte med tematävling i Mölndals Fotoklubb. Ordförande Mikael Ekström öppnade mötet och gick igenom diverse nyheter som kommit in sedan årsmötet i februari. Vi diskuterade också klubbens kommande resor, dels en dagsutflykt den 1/5 till ön Trälen mellan Marstrand och Björlanda och dels den något längre sommarresan 26-29 maj. Målet för sommarresan är ännu inte bestämt, styrelsen föreslår antingen Sydkoster eller Bornholm.

Efter ordförandens orerande tog tematävlingen vid, denna gång på tema “nattfoto”. Nytt för i år är att påsiktsklassen är struken och endast digitala bilder deltar i projektionsklassen. 28 bilder lämnades in och visades för den samlade publiken. Efter sedvanligt fika presenterades vinnaren, denna gång blev det Stefan Litzén med sin bild på Älvsborgsbron från Röda Sten. Övriga placerade bilder finns här. En annan lyckad nyhet var den bilddiskussion som följde efter att vinnarbilden presenterats. Många intressanta frågor och konstruktiva kommentarer gavs.